Köp & leveransvillkor

Leveranstid / Leverans

1-3 arbetsdagar. Vi leverar för närvarande endast till Sverige.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Ångerrätt / Returinformation

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Om ni ångrar ert köp inom 14 dagar så skicka tillbaka den till adressen nedan med informationen som står ovanför returadressen nedan. Vi återbetalar er då för varan.

Du har inte ångerrätt om:
tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.

Ni står själv för frakten när ni använder er av ångerrätten. Vänligen bifoga följande information med paketet.

Ditt namn
Ordernummer
Mejladress
Anledning till retur
Om du vill byta till en annan produkt eller ångra ditt köp
Om byte till annan produkt, specificera vilken
Kontonummer för återbetalning

Returer skickas till:

ILD International AB (Flexheadset)
Brädgårdsvägen 28
236 32 Höllviken

Har du några funderingar är du så klart alltid välkommen att skriva till oss på info@rockylife.se

Om varan är defekt eller om vi har packat fel

Om varan är defekt eller om vi har packat fel så står vi för returfrakten. vänligen ta kontakt med oss på info@rockylife.se så hjälper vi till med information om returen.

 

Garantier och service

Vi lämnar full garanti på våra produkter enligt konsumentköplagen.

Privat Policy

“När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person- eller företagsuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dessa uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

GDPR

Den 25 maj träder den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.

För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter.
Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.
Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings- och marknadsföringssyfte.

Personuppgifter som lagras, lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.

Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllande av registrerades rättigheter.

Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.
– Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.
– Du har rätt att bli raderad ur olika register.
– Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.
– Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar.
– Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.

Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionens hemsida: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/

Vid frågor vänligen kontakta oss på info@flexheadset.se